Diagnostyka zakażeń w pochwie

Wszystkie badania można wykonać w każdej fazie cyklu za wyjątkiem miesiączki. Badanie wykonywana jest na fotelu ginekologicznym przy pomocy wziernika, który pozwala uwidocznić szyjkę macicy. Przed badaniem  nie należy współżyć ok 2 dni. Po badaniu może wystąpić niewielkie plamienie

Wyniki większości badań dostępne są w systemie elektronicznym  po podaniu kodu dostępu otrzymanego na wizycie.

Chamydia, Ureoplazma, Mycoplazma

Chamydia, Ureoplazma, Mycoplazma- mogą być wykonywane łącznie  lub każde osobno w zależności od potrzeb. Pobrania dokonuje się na fotelu ginekologiczny podobnie jak cytologię. Badanie wykrywa obecność genomu drobnoustroju ( badanie PCR) – nie jest posiewem mikrobiologicznym. Materiał wysyłany jest do laboratorium gdzie poddawany jest analizie.

Posiew z szyjki macicy lub z pochwy

Posiew z szyjki macicy lub z pochwy– badanie wykonywane w celu identyfikacji bakterii tlenowych i/lub beztlenowych oraz grzybów dających objawy infekcji lub wykonywane profilaktycznie przed zabiegami ginekologicznymi takimi jak np. drożność jajowodów.

Posiew w kierunku GBS

Posiew w kierunku GBS -paciorkowca B hemolizującego typu-B. wykonywany jest rutynowo u wszystkich ciężarnych po 30 tyg. ciąży. Stwierdzenie jego obecności nie wymaga leczenia. Jest to informacja niezbędna do porodu. Rodząca z wykrytym GBS otrzyma profilaktyczną dawkę antybiotyku, który ma za zadanie zmniejszyć ryzyko infekcji u noworodka.

Otrzymany wynik można opisać w skrócie;

• I i II stopień – stan prawidłowy;
  • III stopień – bakteryjne